Wózki widłowe to najpopularniejsze środki transportu wewnętrznego stosowane w procesach przeładunku i składowania towarów. Pozwalają na swobodne manipulowanie ładunkami, również podnoszenie jednostek magazynowych. Tradycyjny wózek podnośnikowy czołowy składa się z kilku podstawowych elementów, między innymi masztu, który odpowiada za wykonywanie operacji podnoszenia ładunku.
Maszt to element klasycznego wózka podnośnikowego czołowego, który odpowiada za unoszenie, utrzymywanie oraz opuszczanie ładunku. W skład układu podnoszenia, poza masztem, wchodzą również takie elementy jak karetka, łańcuch czy widły.
Maszt znajduje się na przednim moście napędowym, a jego mocowania przyspawane są na dużym obwodzie. Takie zabezpieczenie pozwala manipulować ładunkami o stosunkowo dużej wadze. Maszt odpowiada dodatkowo za utrzymanie równowagi ładunku oraz bezpieczeństwo wykonywanych procesów.
Podstawowy podział masztów wykorzystywanych w wózkach widłowych dzieli je na:
Maszty to charakterystyczny element wykorzystywany w budowie wózków transportu bliskiego. Montaż masztów znajduje zastosowanie w budowie takich urządzeń, jak wózki czołowe elektryczne i spalinowe czy wózki wysokiego składowania. Maszty montowane są również w wózkach paletowych, które wykorzystywane są w procesach wysokiego składowania.
Maszt w wózku widłowym pełni istotną funkcję w procesie unoszenia ładunków. Umożliwia dzięki temu składowanie na wysokości, a co za tym idzie optymalne wykorzystanie powierzchni w magazynie.
design by Neo Fusion