Naprawy UDT

Naprawy spawalnicze z uzgodnieniem w UDT

Szczegółowy opis technologii naprawy:

  • Firma Lubritech posiada uprawnienia spawalnicze nadane przez UDT do wykonywania napraw i modernizacji wózków jezdniowych o nr UD-03-73-P/1-13.
  • Drugie nasze spawalnicze uprawnienia UDT o nr UD-03-73-N/2-17 pozwalają nam naprawiać następujące urządzenia : suwnice, żurawie, podesty ruchome, wciągarki , urządzenia do przemieszczania kontenerów, dźwigniki itp.

Posiadamy wykwalifikowany personel w zakresie świadczenia usług spawalniczych:

  • Europejski Inżynier Spawalnictwa,
  • Uprawnione osoby do przeprowadzania badań nieniszczących spoin,
  • Spawaczy – certyfikowanych przez UDT,
  • Osoby odpowiedzialne za naprawę, modernizacje i kontrolę jakości – certyfikowane przez UDT.

Wykonujemy naprawy uszkodzeń i pęknięć eksploatacyjnych oraz w miarę konieczności modernizacje stosując wzmocnienia i nakładki w uzgodnieniu z producentem urządzeń i na bazie własnego doświadczenia. Działania poprzedzone są uzgadnianiem technologii naprawy bądź modernizacji z UDT. Zapewniamy kompleksową usługę, obejmującą dokładną identyfikację uszkodzeń a także wykonanie stosownych badań i dokumentacji powykonawczej z odbiorem UDT włącznie.

Jako właściciel firmy zapraszam Państwa do zapoznania się z kilkoma naszymi naprawami uzgadnianymi przez UDT.

Przedstawię jak wygląda cały proces od zapytania klienta po odbiór przez Urząd, gotowego sprzętu.

Otrzymaliśmy zdjęcie pęknięcia masztu wewnętrznego w wózku Caterpillar TH62 Turbo.

naprawy udt

Zdjęcia: Miejsca pęknięć masztu 

Wspólnie z inżynierem spawalnictwa wykonaliśmy wstępny projekt naprawy uszkodzonego sprzętu. Na tej podstawie przedstawiłem klientowi ofertę cenową do akceptacji.

Po akceptacji oferty przez klienta przystępujemy do pracy.

  • Odwiedzam klienta i dokonuję dokładnych oględzin uszkodzonego sprzętu.
  • Staramy się, uzyskać od producenta maszyny informacje o gatunku stali z jakiego wykonany jest maszt. Jeżeli producent zasłania się tajemnicą to zapraszamy certyfikowane laboratorium w celu ustalenia gatunku stali.

Mając wiedzę o gatunku stali inżynier opracowuje technologie spawania i naprawy:

  • Gotowy projekt naprawy przesyłamy do inspektora UDT,
  • Po kilku dniach otrzymujemy pisemne uzgodnienie naprawy,
  • Na tej podstawie możemy rozpocząć naprawę.

W tym przypadku transport maszyny do naszego warsztatu w Świeciu był nieopłacalny , więc nasza ekipa pojechała dokonać naprawy u klienta.

W tym przypadku postanowiliśmy wyciąć i przyspawać nakładki wzmacniające.

nakladki wzmacniajace

Zdjęcie: Nakładki wzmacniające

W uszkodzeniach, które powstały na skutek zmęczenia materiału, stosujemy nakładki wzmacniające. Samo spawanie pęknięć nie daje nam gwarancji, że nowe pęknięci nie powstanie obok świeżo położonej spoiny. Pierwszą czynność jaką wykonuje inspektor badań nieniszczących jest dokładna wizualizacja uszkodzeń. Przy pomocy penetrantu i wywoływacza otrzymujemy mapę pęknięć.
uszkodzenia

Na tej podstawie  spawacz  wie  dokładnie w których miejscach należy przeprowadzić ukosowanie  materiału przed  położeniem spoiny. 

Przystępujemy do czyszczenia  miejsca naprawy z rdzy i  powłok lakierniczych.

spawanie
ukosowanie

Zdjęcia: Ukosowanie i efekt ukosowania

Po dokładnym oczyszczeniu i ukosowaniu spawacz przystępuje do spawania pęknięć.

spawanie pekniec

Zdjęcie: Spawanie pęknięć

zakonczone

Zdjęcie: Ocena pozytywna wykonanych działań

Następna czynnością  jest przyspawanie nakładek wzmacniających.

spawanie nakladek
spawanie nakladek2

Zdjęcie: Spawanie nakładek wzmacniających

I znowu do akcji wkracza nasz inspektor, który bada prawidłowość położonych spoin.

spoiny
spoiny2

Zdjęcia: Ocena spoin

Inspektor sporządza protokół z przeprowadzonych badań, który  dołączymy do dokumentacji. 

Pozostaje już tylko pomalować naprawiony element.

malowanie elementu
malowanie elementu2

Zdjęcia: Malowanie elementu

Po wykonaniu naprawy urządzenia użytkownik zobowiązany jest zgłosić do badania doraźnego eksploatacyjnego zgodnie z § 24 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie eksploatacji niektórych urządzeń transportu bliskiego (Dz.U. Nr 193, poz 1980.). Zakres badań jest określony również w § 24 ww. rozporządzenia. Urządzenie powinno być przygotowane do badania zgodnie z § 20 ww. rozporządzenia.

Ceny:

20- 60% wartości nowego podzespołu

NAPRAWY SPAWALNICZE Z UZGODNIENIEM W UDT  

Przykłady usterek, które można naprawić.

Prostowanie i napawanie masztów.

Wykonujemy napawanie zużytych profili masztów  do nominalnych wymiarów.

Prostujemy profile masztów albo wymieniamy na nowe.   

prostowanie masztow
prostowanie masztow2

Zdjęcia: Prostowanie masztów

Cena:

30- 60% wartości nowego masztu

PRZYKŁADY

Żuraw Typ AD 20 T Rok budowy 1990

Usterka:

Pęknięcia w narożnikach korpusów podpór wysuwanych oraz pęknięć spoiny wspornika skrzynki podpór.

podpor
podpor2

Zdjęcia: Miejsca pęknięć

po naprawie

Zdjęcia: Po naprawie

Cena:

20- 40% wartości nowego podzespołu

Wózek widłowy Jungheinrich EKX515K rok 2007

Usterka:

Pęknięcie mocowania siłownika w maszcie.

usterka
usterka2

Zdjęcia: Miejsca pęknięć spoin spawalniczych 

po naprawie2

Zdjęcia: Po naprawie

Cena:

10-30% wartości nowych podzespołów 

Wózek widłowy Jungheinrich ETV216 rok 2005

Usterka:

Pęknięcie masztu w dwóch miejscach: 
– Zmęczenie materiału, 
– Pęknięcie podpory koła,  
– Zmęczenie materiału.

naprawy udt

Zdjęcia: Miejsca pęknięć

nakladki wzmacniajace

Zdjęcia: Po spawaniu pęknięcia zostały zastosowane nakładki wzmacniające

 

 Wózek widłowy Linde H50 394  rok 2010

Usterka:

Pęknięcie spoiny ramy  kabiny operatora, na skutek zderzenia wózka z przeszkodą.

pekniecie

Zdjęcia: Miejsca pęknięć

spoina ramy

Zdjęcia: Po spawaniu

Cena:

20% wartości kabiny

Wózek widłowy Moffett M9 24.3 rok 2012

Usterka:

Uszkodzenie górnej listwy karetki (grzebień). 

wciecie pod zamki

Zdjęcie: Uszkodzone wycięcia pod zamki widły

wciecie pod zamki po naprawie

Zdjęcie: Po naprawie 

Cena:

30-40% wartości nowej karetki

Wózek widłowy Linde H 40

Usterka:

Pęknięcie płaskowników karetki – zmęczenie materiału

miejsca pęknięć

Zdjęcia: Miejsca pęknięć

plaskowniki

Zdjęcia: Po naprawie 

Cena:

30-40% wartości nowej karetki

Linde H40 seria 394

Usterka:

Uszkodzenie ramy kabiny na skutek zderzenia dwóch wózków. 

kabina wymiana2

Zdjęcie: Skrzywienie profilu ramy

kabina wymiana

Zdjęcia: Po naprawie – Na podstawie fabrycznej technologii naprawy dokonaliśmy wymiany dolnego profilu kabiny na nowy

Cena:

25-30% nowej kabiny

Linde V10

podpor kol pekniecie

Zdjęcie: Pęknięcie podpory kół 

podpor kol

Zdjęcie: Naprawa polegała na spawaniu pęknięć oraz wykonanie i przyspawanie porzeczki stabilizującej, łączącej podpory kół

Cena:

20-30% wartości nowej ramy (chassis).

Wykonujemy wiele napraw w wózkach jezdniowych ze zmiennym wysięgiem:

pekniecie podporu kół

Pęknięcia występują w masztach zewnętrznych, jak i wewnętrznych.

naprawy udt 1

Zdjęcia: Pęknięcia

 

W miarę możliwości technicznych staramy stosować nakładki wzmacniające w miejscach pęknięć.

nakladki wzmacniajace

Zdjęcie: Naprawa

Cena:

naprawy 30 – 50% wartości nowego masztu
Gwarancja od 6 do 12 miesięcy.  

Zużycie czopu łożyska wahliwego mocującego maszt do ramy wózka

naprawy udt 2

Zdjęcia: Przed wymianą

czop lozyska wahliwego

Zdjęcie: Wymiana czopu na nowy

Cena:

20% wartości nowej ramki masztu
Gwarancja 12 miesięcy.

NAPRAWY SPAWALNICZE Z UZGODNIENIEM W UDT

  Przykłady:
Linde H80

Pęknięcie płaskowników nośnych karetki   

wymiana udt

Zdjęcia: Wymiana płaskowników na nowe

Cena:

40% wartości nowej karetki 

Uszkodzona górna belka  karetki – grzebień 

belka wozek widlowy

Zdjęcia: Naprawa polega na napawaniu i przywróceniu nominalnych wymiarów albo wykonanie nowej belki

Cena:

30- 50% wartości nowej karetki
Gwarancja 12 miesięcy 

Pęknięcie masztu 

pekniecie masztu2

Zdjęcie: Naprawa polega na ukosowaniu pęknięć i położeniu spoiny

Cena:

30% wartości nowej ramy masztu
Gwarancja 12 miesięcy 

Naprawy bez uzgadniania z UDT 

Wygięcie łapy chwytaka 

wyprostowanie wygiecia prasa hydrauliczna

Zdjęcie: Naprawa polega na wyprostowaniu chwytaka, łapy chwytaka, płyty kontaktowej i chwytaka do RTV przy pomocy prasy hydraulicznej

 

Cena:

30% wartości nowej łapy

Gwarancja 12 miesięcy

Zapraszamy do kontaktu!